loading...
Taylor Swift 13
M2 بازدید : 249 1391/06/05 نظرات (0)
تیلور آلیسون سوئیفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift) (زادهٔ ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹)، خواننده کانتری/ پاپ و ترانه سرای امریکایی است.

در سال  2006 او نخستین آهنگش بنام « تیم مک گراو»، را روانهٔ بازار کرد. در اکتبر ۲۰۰۶ او نخستین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد که ۵ آهنگ آن آلبوم در جدول داغ ترین اهنگ های کانتری قرار گرفتند. او همچمنین دارای گواهی نامه پلاتین سه گانه از انجمن صنعت امریکا می‌باشد.

نیویورک تایمز در وصف سویفت نوشته‌است که او یکی از بهترین ترانه‌سراهای پاپ و در درجه نخست کانتری است، فردی عملگرا که بیشترین تماس با زندگی درونیش را نسبت به بزرگسالیش دارد. بر طبق نظر نیلسن سوند اسکن، سویفت بزرگترین هنرمند موسیقی از نظر فروش در سال ۲۰۰۸ در آمریکا بوده و فروش آلبوم‌های او بیش از ۴ میلیون نسخه بوده‌است. آلبوم‌های بی باک و تیلور سویفت درپایان سال ۲۰۰۸ شماره ۳ و ۶ فروش را به ترتیب با ۲٫۱ و ۱٫۵ میلیون عدد آلبوم بدست آوردند. «نیلسن سوند اسکن» از مجموع فروش آلبومهاش عنوان بهترین فروش یک موزیسین را به او داد. آلبوم بی باک از آوریل ۲۰۰۴ به‌مدت ۱۱ هفته پیاپی، شماره ۱ بیلبورد 200 بود. از سال ۲۰۰۰ تاکنون هیچ آلبوم دیگری این رکورد را به‌دست نیاورده‌است.

سویفت در سال ۲۰۰۹ از سوی مجله بیلبورد بعنوان هنرمند سال انتخاب شد. او اولین خواننده در تاریخ «نیلسن سوند اسکن» است که با دو آلبوم متفاوت در جدول ۱۰ آلبوم برتر سال قرار دارد. سویفت اولین خواننده زن در تاریخ موسیقی کانتری است که آلبومش شش هفته رتبه ۱ را در بیلبورد ۲۰۰ داشته‌است. درمیانه ژانویه 2009 سویفت اولین خواننده کانتری بود که ۲ میلیون دانلود اینترنتی از سه آهنگش انجام شده‌بود.

مجلهٔ فوریز در سال ۲۰۰۹ او را به‌عنوان ۶۹امین فرد مشهور پرقدرت با درآمد ۱۸ میلیون دلار انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۰ سویفت با درآمد ۴۵ میلیون دلار جایگاه ۱۲ام فهرست فوربز را به‌خود اختصاص داد. در ژانویه ۲۰۱۰ «نیلسن سوند اسکن» او را در صدر لیست فروش دیجیتالی آهنگ‌ها با فروش ۲۸ میلیون تراک دیجیتالی قرار داد که در تاریخ موسیقی بی‌سابقه بوده‌است. او تاکنون موفق به فروش 20 میلیون نسخه آلبوم و 33 میلیون تک آهنگ در سراسر جهان شده است.


ابتدای زندگی

سویفت متولد ویومیسینگ پنسلوانیا است. او دختر اسکات و آندره‌آ سویفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین هم دارد. تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شده که در خارج از ریدینگ،پنسیلوانیا قرار دارد. پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه دار است. هنگامی‌که او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحه‌ای بنام «هیولایی در گنجه من» شرکت کرد و برنده شد. در ده سالگی او به اجراهایی در اطراف شهرش - رقابت‌های karaoke، فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد.وقتی که ۱۲ سالش بود او تمام تابستان را به نوشتن یک رمان ۳۵۰صفحه‌ای اختصاص داد، که هیچ وقت چاپ نشد. شروع فراگیری گیتار را از یک تعمیرکار کامپیوتر که به او نشان داد چطور می‌توان با سه آکورد بنوازد بود.بعد از آموختن آن او اولین شعرش بنام «خوشبختی تو» را نوشت. بیشترین تاثیر موسیقیایی را شنایا تواین بر روی سویفت گذاشت.ضمن آنکه افراد دیگری بر روی او تاثیر گذاشتند همچون لی ان ریمس،تینا ترنر،دالی پارتن و مادربزرگش. با اینکه مادربزرگش یک خواننده حرفه ای اپرا بود، اما ذائقه تیلور بیشتر به سمت موسیقی کانتری بود.در نوجوانی او علاقه و عشقش را نسبت به پاتسی سلین و دالی پارتن گسترش داد.



زندگی شخصی

تیلور سوئیف در سال ۲۰۰۸ با خواننده ی پاپ جو جوناس دوست شد که رابطه ی آنها در ماه اکتبر همان سال به پایان رسید. سوئیف در آهنگ "Forever & Always" از آلبوم "بی باک" نشان داد که جو جوناس قلب او را شکسته است. در سال ۲۰۰۹ شایعاتی مبنی بر رابطه ی او با تیلور لاتنر پخش شد. در اواخر سال ۲۰۱۰ او با جیک جیلنهار رابطه برقرار کرد که رابطه ی آنها در اوایل 2011 به هم خورد. همچنین حدس و گمان هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تیلور سوئیفت به جان میر علاقه مند است و گفته شده که آهنگ "Dear John" از آلبوم "حالا صحبت کن" درباره ی جان میر است.


حرفه موسیقی

در یازده سالگی سویفت اولین سفرش را به نشویل انجام داد و امیدوار بود یک برنامه ضبط با نمایش و توزیع آن و آواز خواندن با شعرهایش داشته باشد.او کپی هایی برای این کار انتخاب کرد اماآنها مورد قبول واقع نشدند.پس از بازگشت به پنسیلوانیا از او برای آواز خواندن در تورنمنت تنیس آزاد آمریکا دعوت شد. جایی که تفسیر او از سرود ملی مورد توجه بسیار قرار گرفته بود.سویفت در سن ۱۲ سالگی شروع به نوشتن آهنگ و نواختن آن با گیتار ۱۲ سیمه کرد.او مرتبا به نشویل رفت و آمد میکردو آهنگهایی را با آهنگ نویسان محلی مینوشت. وقتی که ۱۴سالش بود خانواده اش تصمیم گرفتند به حومه شهر نشویل بروند.در این سن او به عنوان جوانترین فرد سراینده ملحق شده به شرکت Sony/ATV Tree publishing house بود.در ۱۵سالگی او از RCA Records بیرون آمد بعلت اینکه شرکت او را برای برنامه Artist development deal میخواست نگهدارد. بعد از اجراهایش در محل اجتماع آهنگ نویسان در نشویل بنام« کافه بلو برد»، او توجه اسکات بورچتا را به خودش جلب کرد کسی که او را به شرکت بیگ ماشین رکوردز معرفی کرد.



تیلور سویفت Taylor Swift


او برای نخستین بار اولین آهنگش بنام «تیم مک گراو»، که نوشتن آن را در خلال کلاس ریاضی در دبیرستان انجام داد را روانه بازار کرد که رتبه ششم را در مجله « هات کانتری سونگس » به دست آورد.موزیک ویدیو « تیم مک گراو » باعث دریافت جایزه " مهمترین پیشرفت ویدیوی سال " در اهدای جوایز CMT سال ۲۰۰۷ شد.او اولین آلبومش را که بنام خودش یعنی " تیلور سویفت " را در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۶ منتشر کرد.این آلبوم در هفته ی اول فروش خود با 39000 نسخه به فروش رسید. قابل ذکر است که این آلبوم موفق به کسب رتبه 1 در برترین آلبوم سبک کانتری در نمودارهای بیلبورد و رتبه 5 درBillboard 200 نیز شده و به مدت 8 هفته در بالای نمودار بهترین آلبوم های سبک کانتری قرار داشت. دومین آهنگ از آلبومش بنام «قطرات اشکی بر روی گیتارم» در ۲۴ فوریه ۲۰۰۷ منتشر شد.این آهنگ رتبه ۲ را در « هات کانتری سونگس » و رتبه ۳۳ را در « بیلبورد هات ۱۰۰ » بدست آورد.این آهنگ دوباره با یک رمیکس و ترکیبی از پاپ و کانتری پخش شد و رتبه ۱۳ را در « بیلبورد هات ۱۰۰ » و رتبه ۱۱ را در « بیلبورد پاپ ۱۰۰ » بدست آورد. در اکتبر ۲۰۰۷ تیلور جایزه " هنرمند/سراینده/سال " را از جشنواره " سرایندگان نشویل "را برد که عنوان جوانترین برنده این جایزه را از آن خود کرد. سومین آهنگش بنام «اهنگ ما» به مدت ۶ هفته رتبه ۱ را " کانتری چارتس" و رتبه ۱۶ را در « بیلبورد هات ۱۰۰ » و رتبه ۲۴ را در « بیلبورد پاپ ۱۰۰ » بدست آورد.



بی باک Fearless


تیلور سویفت دومین آلبوم خودش را با نام «بی باک»در 11 نوامبر 2008 توسط بیگ ماشین منتشر کرد سبک آلبوم کانتری پاپ بوده و در « بیلبورد 200 » رتبه اول را در آمریکا بدست آورد که در هفته اول, 592,000 نسخه از این آلبوم فروخته شد. این آلبوم بعدا به عنوان اولین آلبوم فروخته شده در بالای یک میلیون نسخه در سال 2009 شناخته شد. و همچنین موفق به کسب 4 جایزه گرمی از جمله تحت عنوان بهترین آلبوم سال نیز شد.



حالا صحبت کن Speak Now


حالا صحبت کن نام سومین آلبوم خواننده کانتری آمریکایی تیلور سوئیفت است. این آلبوم ۲۵ اکتبر ۲۰۱۰ از طریق کمپانی "بیگ ماشین" منتشر شد. تیلور سوئیفت دو سال گذشته را بر روی این آلبوم کار کرده‌بود و در استودیو های مختلف ضبط شده بود. سوئیفت متن تمام شعر ها را خود گفته است و فضای کار نیز بمانند کارهای قبلی سوئیفت و متن ترانه ها نیز عاشقانه است. کاور آلبوم نیز در ۱۸ آگوست ۲۰۱۰ و از طریق مجله "یو اس ویکلی" رونمایی شد.




فعالیت های خیر خواهانه

در بیست و یکم سپتامبر 2007 سوئیفت به مبارزه برای محافظت از بچه ها برعلیه مهاجمان و سارقان اینترنتی کمک کرد. وی با [Phil Bredesen] شهردار شهر تنسی تشکیل یک تیم را داده تا با سواستفاده های جنسی در اینترنت مبارزه کنند. این مبارزات یک ساله با همکاری رییس پلیس شهر تنسی ،باعث تامین امنیت اطلاعات و محتوای اینترنت برای والدین و دانش آموزان در سراسر ایالت می باشد.در اوایل سال 2008 سوئیفت وانت پیک آپ صورتی رنگش را که توسط کمپانی موسیقی وی به او هدیه داده شده بود را به صندوق حمایت از بچه های Victory Junction Gang اهدا کرد.در جون 2008 سوئیفت تمام درآمد محصولات خود در فستیوال موسیقی محلی 2008 آمریکا را به سازمان صلیب سرخ اهدا کرد. سوئیفت در جشنواره ی Time 100 ،جایی که از وی تقدیر به عمل آمد. سوئیفت صد هزار دلار را به سازمان صلیب سرخ در Cedar  Cedar Rapidsآیووا اهدا کرد،تا به سیل زدگان سال 2008 آیووا کمک شود.سوئیفت با شبکه ی ساند مترز همکاری نمود تا به شنونده ها آموزش بدهد که چگونه شنونده ی مسئولیت پذیری باشند.Swift Supports@15 یک گروه اجتماعی است که توسط Best Buy حمایت مالی میگردد و به نوجوانان این فرصت را می دهد تا از طریق این بلاگ فعالیت های خیر خواهانه را مدیریت نمایند.یکی از آهنگ های سوئیفت"Fifteen" در این مبارزات اجرا شد. سوئیفت با شرکت کردن در کنسرت Sound Relief سیدنی به سازمان Victorian Bushfire Appeal کمک کرد. تا به قولی بیشترین همکاری را با سازمان صلیب سرخ استرالیا تا به حال توسط هر هنرمندی را داشته باشد. سوئیفت لباس جشن فارغ التحصیلی خود را به DonateMyDress.orgاهدا نمود که فروش آن هزار و دویست دلار برای این سازمان به ارمغان آورد.در بیستم نوامبر سال 2009 پس از یک اجرای زنده در برنامه، شب بچه های محتاج به کمک در بی بی سی سوئیفت به تری وگان اعلام کرد که او سیزده هزار دلار از دارایی شخصی خودش را برای این هدف اهدا میکند. در سیزدهم دسامبر در جشن تولد خود تیلور سوئیفت او دویست و پنجاه هزار دلار را به مدرسه های مختلفی که با آنها در ارتباط بوده یا در آنها تحصیل نموده،اهدا کرد.سوئیفت یک جفت از کفشهای خود را که رویشان را امضا کرده بود را به سازمان هیرو داده تا در حراج به فروش رسانده و برای کمک به زنان سرطانی به مصرف برسانند. در مواجه با سیل می 2010 تنسی، سوئیفت نیم میلیون دلار را طی یک مراسم در ایستگاه تلوزیونی نشویل که با مجری گریWSMV بود، اهدا کرد. در بیست و سوم می سال 2011 تیلور سوئیفت آخرین اجرا از تور آمریکای شمالی خودش را به یک کنسرت خیر خواهانه برای آسیب دیدگان طوفان های جنوب شرقی آمریکا تبدیل کرد این کنسرت در نشویل باحضور سیزده هزار نفر انجام شد و بیش از هفتصد و پنجاه هزار دلار از فروش بلیط ها و محصولات دیگر عرضه شده در این نمایش به دست آمد.بلافاصله این کنسرت در جشنواره ی Do Something سال 2011 تقدیر شد.در جولای سال 2011 در همین راستا سوئیفت دویست و پنجاه هزار دلار را به صندوق خیریه ی مربی تیم فوتبال آلاباما Nick Saban’s که صندوقی برای کمک به بچه های طوفان زده ی آلاباما میباشد اهدا کرد. تیلور به خاطر این سوابق نیک در مراسم جایزه برگزیده کودکان نیکلودین سال 2012 از بانوی اول ایالت متحده آمریکا،میشل اوباما، موفق به کسب جایزه گردید.



آلبوم‌ها

  • تیلور سویفت (۲۰۰۶)
  • بی باک (۲۰۰۸)
  • حالا صحبت کن (۲۰۱۰)
  • مال من (2011)

برچسب ها Taylor ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    بهترین خاننده؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 146
  • بازدید کلی : 21,522